Centrum Sportu

Witryna przedstawiająca posty dotyczące sportów wyczynowych oraz sportów zespołowych. Dowiedz się jak zacząć uprawiać sport.

Główna

Czy warto wybrać napęd Apexa lub grupy szosowe Plus do roweru gravelowego?

Czy warto wybrać napęd Apexa lub grupy szosowe Plus do roweru gravelowego?

Jeśli masz ochotę na szybką jazdę po szutrze, ale nie jesteś pewien, jaki napęd wybrać do swojego roweru gravelowego, to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie! Poznaj plusy i minusy napędu Apexa oraz grupy szosowej Plus, aby mieć pewność, że dokonasz najlepszego wyboru! Dowiedz się, jakie cechy i korzyści mają oba napędy, aby wybrać ten, który najlepiej pasuje do Twoich potrzeb.

Jakie są plusy i minusy różnych napędów w gravelu?

Gravel to popularny rodzaj roweru, który zyskuje coraz większą popularność wśród wielbicieli jazdy na rowerze. Istnieje kilka rodzajów napędów, które można zastosować w gravelu, w tym grupy szosowe, GRX i Apexy. Każdy z nich ma swoje wady i zalety, które należy wziąć pod uwagę przed wyborem.

Grupy szosowe są najtańszymi i najbardziej uniwersalnymi grupami napędowymi do stosowania w gravelu. Do tej grupy należą takie marki jak Shimano Tiagra, 105 i Ultegra. Grupy szosowe mają wiele zalet, w tym łatwość w przenoszeniu napędu, wysoką wydajność, trwałość i niski poziom hałasu. Minusem jest to, że są one ograniczone do mniejszych przełożeń, co oznacza, że ​​nie są one odpowiednie dla wszystkich typów terenu.

GRX to grupa napędowa firmy Shimano, która jest specjalnie zaprojektowana do jazdy na gravelu. Do tej grupy należą wersje Shimano RX600, RX800 i RX810. GRX został zaprojektowany z myślą o gravelu, dzięki czemu posiada wiele cech, które sprawiają, że jest on bardzo przydatny dla kolarzy gravelowych. GRX oferuje szerszy zakres przełożeń, większy komfort i mniejszy hałas, a także wyższy poziom wydajności i trwałości. Jednak jego wyższa cena może być dużym minusem dla osób szukających tańszych i bardziej przystępnych cenowo rozwiązań.

Apexy to grupa napędowa firmy SRAM, która jest świetnym wyborem dla gravelu. Do tej kategorii należą takie modele jak Rival, Force i Red. Apexy posiada wiele cech, które sprawiają, że są one idealne dla jazdy na gravelu, w tym szerszy zakres przełożeń, wyższy poziom wydajności i trwałości, a także mniejszy hałas. Jednak jeden z głównych minusów tej grupy napędowej jest to, że jest ona droższa niż inne grupy napędowe dostępne na rynku.

Wniosek jest taki, że wybór odpowiedniego napędu do gravelu zależy od tego, czego oczekujesz od roweru. Grupy szosowe są najtańsze i najbardziej uniwersalne, ale są ograniczone do mniejszych przełożeń. GRX oferuje szerszy zakres przełożeń, wyższy poziom wydajności i trwałości, a także mniejszy hałas, ale jest droższy. Apexy oferuje również szeroki zakres przełożeń, wyższy poziom wydajności i trwałości, a także mniejszy hałas, ale jest jeszcze droższy. Wszystko zależy od twoich potrzeb i oczekiwań.

Czy warto czekać na GRX, czy lepiej wybrać Apeksa?

Jeśli chodzi o wybór najlepszego napędu dla twojego roweru gravelowego, to wszystko zależy od twoich potrzeb i preferencji. Grupy GRX oraz Apeksa oba oferują świetne rozwiązania, które spełnią oczekiwania większości rowerzystów. GRX to nowa grupa szosowa Shimano, która ma w sobie wszystkie najlepsze cechy grupy szosowej Shimano i przystosowana jest do używania na rowerach gravelowych. Apeksa to bardziej klasyczna grupa szosowa, która oferuje wyższy poziom wydajności, ale nie jest przystosowana do jazdy po bezdrożach.

Decydując się na GRX, otrzymujesz sprawdzoną technologię Shimano zoptymalizowaną do jazdy po bezdrożach. Napęd GRX jest wyposażony w szeroką gamę przerzutek i hamulców, które idealnie współpracują ze sobą. Grupa szosowa GRX ma również wbudowany system Double Chain Guard, który chroni łańcuch przed zabrudzeniem podczas jazdy po brudnych i błotnistych trasach. Jeśli chodzi o wagę, grupa szosowa GRX jest lżejsza niż grupa szosowa Apeksa, co sprawia, że jest ona bardziej odpowiednia dla rowerzystów, którzy pragną lepszej wydajności.

Jeśli chodzi o Apeksę, to jest to bardziej tradycyjny napęd szosowy. Grupa szosowa Apeksa wykorzystuje niezawodne technologie Shimano i jest wyposażona w szeroką gamę przerzutek i hamulców. Grupa szosowa Apeksa oferuje również wyższy poziom wydajności niż grupa szosowa GRX, dzięki czemu jest to idealny napęd dla rowerzystów, którzy chcą uzyskać maksymalną wydajność. Grupa szosowa Apeksa jest również lżejsza od większości innych grup szosowych, co sprawia, że jest ona idealnym wyborem dla rowerzystów, którzy pragną lekkiego roweru.

Podsumowując, GRX i Apeksa są świetnymi napędami dla rowerów gravelowych. Oba oferują wysoki poziom wydajności i są wyposażone w szeroką gamę przerzutek i hamulców. GRX jest wyposażony w system Double Chain Guard i jest lżejszy od Apeksy, z której słynie wyższy poziom wydajności. W zależności od twoich potrzeb i preferencji, możesz wybrać jeden z tych dwóch napędów, aby uzyskać najlepszą wydajność dla twojego roweru gravelowego.

Jakie są zalety i wady grup szosowych Plus?

Grupy szosowe Plus to połączenie szosowych przerzutek i napędów MTB. Umożliwiają one bardzo szeroki zakres przełożeń, co jest szczególnie przydatne w przypadku rowerów gravelowych. Plusy grup szosowych są zatem przede wszystkim dużym zakresem przełożeń i możliwością cieszenia się niezawodnością napędu MTB. Ponadto kompatybilność z przerzutkami szosowymi oznacza wygodę wymiany lub naprawy części i daje większy wybór komponentów do wyboru.

Pomimo zalet, grupy szosowe Plus mają również swoje wady. Oprócz wyższych kosztów związanych z zakupem, zestawy szosowe Plus są zazwyczaj dość ciężkie, ponieważ mają większą liczbę części i bardziej złożoną konstrukcję. Ponadto, w porównaniu do tradycyjnych grup szosowych, napędy Plus mają tendencję do pracowania nieco mniej płynnie. Zużywają się również szybciej, szczególnie w przypadku ciężkich rowerzystów.

Podsumowując, grupy szosowe Plus są dobrym wyborem dla rowerzystów, którzy szukają szerokiego zakresu przełożeń i kompatybilności z przerzutkami szosowymi, ale muszą zdawać sobie sprawę z wyższych kosztów i wyższej wagi oraz nieco gorszych właściwości jezdnych. Podobne:

Udostępnij

O autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *